Asfaltonderhoud.
Wij kunnen voor u asfaltonderhoud verrichten, ter verlenging van de levensduur van het asfalt. Dit gebeurt door het repareren van asfalt en/of het vullen van scheuren in asfalt. Daarnaast kunnen wij zorg dragen voor de verbetering van waterdichtheid van het asfalt op bruggen en viaducten door het aanbrengen van waterdichte membranen en kantopsluitingen (gietasfalt of flexibel) bij groot onderhoud en/of nieuwbouw. Tevens vullen wij veelal naden tussen trottoirbanden en asfalt af met rubberbitumen.
Reparatie asfalt
Wij kunnen voor u levensduur verlengende asfaltreparaties uitvoeren. Dit kunnen wij voor u doen in de vorm van enkel rubberbitumen, een systeem van bitumen met steenslag of met speciale asfaltreparatie-producten.
Reparatie scheuren
Door levensduur, weersomstandigheden en verkeerstoename ontstaan er scheuren in het asfaltdek, door het niet tijdig repareren van deze scheuren ontstaan er grotere schades in het wegdek die gevaarlijke situaties zouden kunnen opleveren. Door deze scheuren op tijd te repareren blijft het wegdek veel langer intact om zijn primaire doel te vervullen.
Brabotech aannemingsbedrijf verzorgd dit soort werkzaamheden voor een grote klantenkring. Dit soort scheuren worden afgevuld met warme bitumenmulsie (Pertex ST). Allereerst worden de scheuren door middel van een heteluchtlans schoon en droog geblazen, doordat de scheur verhit wordt ontstaat er een goede hechting van de bitumenemulsie aan het licht gesmolten asfalt. De scheuren worden afgevuld met een bitumemulsie met een temperatuur van ca. 170 gr C. Aansluitend wordt deze afgestrooid met een fijne leislag 2/6mm waardoor voorkomen wordt dat het verkeer de, net aangebrachte, bitumen uit de scheuren rijdt. Doordat wij zijn uitgerust met een compleet rijdende installatie zijn wij in staat om in een dag vele meters scheur af te vullen.
Gietasfalt kantopsluiting
Om een juiste, vormvaste en waterdichte aansluiting te creëren tussen asfalt en opgaande betondelen is het in de wegenbouw gebruikelijk om deze uit te voeren met een zogenaamd gietasfalt. Via deze werkwijze is het mogelijk om regenwater op adequate wijze af te voeren en een waterdichte aansluiting te verkrijgen die de levensduur van het omliggende asfalt overtreft.
Flexibele kantopsluiting
Om een juiste, vormvaste en waterdichte aansluiting te creëren tussen asfalt en beton delen is het ook mogelijk om een overgang aan te brengen die, qua opbouw sterk lijkt op de bitumineuze voegovergangen. Het principe is dan ook hetzelfde echter de afmetingen zijn meestal geringer. Dit soort aansluitingen wordt vaak toegepast langs schampkanten en is bekend om de namen drainflex, schampflex en dergelijke. Deze aansluiting staat garant voor een blijvend waterdichte oplossing tussen de verschillende bouwdelen die een adequate afvoer verzorgen van het, meestal verontreinigde regenwater.
Waterdicht bitumineus membraan
Om de beton van het dek te beschermen voor negatieve invloeden wordt er regelmatig gekozen voor het aanbrengen van een zogenaamd membraan over het gehele oppervlak van het dek. Hierna kan asfalt worden aangebracht. Dit bestaat in een groot aantal gevallen uit het aanbrengen van een 1 of 2 laags systeem bitumenemulsie, ingestrooid met steenslag die wordt aangewalst.
Gietasfalt
Gietasfalt is een product, dat al sinds vele jaren met succes wordt toegepast in de GWW- en de bouw-sector. Het materiaal is zeer goed te verwerken, waterdicht en tevens sterk genoeg om erover te lopen en te rijden.
Mede door deze speciale combinatie van eigenschappen wordt gietasfalt veelal toegepast als waterdichte afwerking op parkeerdaken en bedrijfsvloeren maar het meest bekend is het materiaal door zijn toepassing in de wegenbouw. Het toepassen van deze materialen vereist speciale technieken, gereedschappen en voertuigen om een goed resultaat te bereiken.
Brabotech Aannemingsbedrijf verwerkt dit materiaal, onder andere, in de vorm van “gietasfaltstroken”. Dit zijn de aansluitingen van de asfaltdeklaag met de (betonnen) schampkanten. Het gietasfalt dient de onvermijdelijke werking die optreedt door het gebruik en de klimatologische omstandigheden op te kunnen vangen. Het materiaal leent er zich ook uitstekend voor om het, meestal verontreinigde regenwater op adequate wijze af te voeren. Afwerken op bestaande elementen kan in veel gevallen naadloos gerealiseerd worden.